AGENCJA METAL MUNDUS


METAL UP!

= 26.08.2017

QUALITY HARD ROCK I: SUMMER EDITION

- LADY STRANGE
- OCTOPUS RIDE
- AQUILLA

+ Warszawa / VooDoo Club


= 30.08.2017

- RISIN SABOTAGE
- WEIRD TALES

+ Warszawa / Chmury




= 09.09.2017

BESTIAL LACERATION III

- 13TH MOON
- DEUS MORTEM
- TEMPLE DESECRATION

+ Chorzów / Red & Black





= 11.09.2017

- WINTERSUN

+ Warszawa / Progresja





= 15.09.2017

- THE SISTERS OF MERCY

+ Warszawa / Progresja





= 20.09.2017

- WINTERSUN

+ Kraków / Kwadrat





= 23.09.2017

- SULLY ERNA (VOICE OF GODSMACK)

+ Wrocław / A2





= 23.09.2017

- CHRIST AGONY
- TRAUMA
- EPITOME
- TERRORDOME
- FAM

+ Bielsko-Biała / RudeBoy Club





= 24.09.2017

- SULLY ERNA (VOICE OF GODSMACK)

+ Łódź / Wytwórnia





= 26.09.2017

- ARCH ENEMY
- JINJER

+ Warszawa / Progresja







= 27.09.2017

- HORNA
- SHAARIMOTH
- THY DARKENED SHADE

+ Warszawa / VooDoo



= 28.09.2017

- HORNA
- SHAARIMOTH
- THY DARKENED SHADE

+ Bielsko-Biała / RudeBoy Club



= 06.10.2017

- UNSANE
- MOAFT

+ Warszawa / Hydrozagadka





= 07.10.2017

GOTTA GO FESTIVAL

- HOPES
- BULBULATORS
- AFTER LAUGHTER
- HARD WORK
- TERRORDOME
- CASTET
- BLACK PALATE

+ Cieszyn / Panopticum





= 07.10.2017

- UNSANE

+ Wrocław / Carpe Diem


























































Nawigacja
Artykuły » Recenzje - L » LÄÄZ ROCKIT - Left For Dead (2008 Massacre Records)
LÄÄZ ROCKIT - Left For Dead (2008 Massacre Records)
01. Brain Wash
02. Delirium Void
03. Erased
04. My Euphoria
05. Ghost in the Mirror
06. Turmoil
07. Liar
08. Desolate Oasis
09. No Man
10. Outro
bonusy:
11. Leatherface (Live)
12. Prelude (Live)



Skład:
Michael Coons (wokal)
Aaron Jellum (gitara)
Phil Kettner (gitara)
Willy Lange (bas)
Sky Harris (perkusja)



W 2005 roku nastąpił dość nieoczekiwany i spóźniony (bo miał być już cztery lata wcześniej, na charytatywnym koncercie w San Francisco, organizowanym dla Chucka Billy’ego, ale wówczas nie powiodło się) powrót jednej z najbardziej kultowych, aczkolwiek w kraju nad Wisłą mało znanej formacji z Bay Area. Reaktywował się bowiem i to w niemal oryginalnym swym składzie (jedynie z innym, nowym pałkerem), po trzynastu latach niebytu, zespół LÄÄZ ROCKIT. Początkowo nic nie wskazywało na to, że panowie nagrają premierowy materiał, grupa zebrała się właściwie po to, by dać parę koncertów. Jednak znakomite ich przyjęcie zaowocowało najpierw koncertowym DVD, a następnie krążkiem studyjnym. Na ten ostatni przyszło nam poczekać trzy lata od scenicznego „comeback’u”.

Zbyt wygórowanych oczekiwań w stosunku do omawianej płyty nie miałem. O formę Aarona Jelluma byłem spokojny, zwłaszcza po tym, jak wspomógł swego kolegę Jona Torresa w 2002 roku i zagrał partie gitary prowadzącej na albumie Warning S.F. „Aftermath”. Sporą niewiadomą natomiast była dyspozycja (nie tylko głosowa) Michaela Coonsa (problemy alkoholowe). Jednak terapia zrobiła swoje i wokalista wrócił do bardzo dobrej formy, o czym można się przekonać słuchając „Left For Dead”!

Jaka jest ta powrotna płyta? Stylistycznie na pewno penetrująca rejony thrashu i po części także groove’a, brzmieniowo prezentuje się bez zarzutu. Jest na niej parę nawiązań do „Nothing’$ $acred” oraz do tego, co panowie Jellum i Coons proponowali na płycie „Fix” projektu GACK (oficjalnie projektu, wszak pod tą nazwą kryje się ostatni przed rozwiązaniem skład Lääz Rockit) z 1993 roku. Tyle ogólników... pora na nieco szczegółów.

Od strony aranżacji nie jest to jakieś wyrafinowane dzieło. Przeważają dość zwarte, nieskomplikowane kawałki, które pod względem zaawansowania technicznego jednak ustępują największym dokonaniom Amerykanów (mam tu na myśli płyty „Annihilation Principle”, czy „Nothing’$ $acred”). Od porównań do wspomnianych albumów nie ucieknę, choć postaram się zbytnio nie przesadzać z tym i nie zanudzać.

Bez wątpienia utwory zawarte na „Left For Dead” niosą ze sobą spory ładunek energii i mają tego przysłowiowego kopa! Płytę rozpoczyna niesamowicie motoryczny, szybki, iście killerski „Brain Wash” (chwytliwy refren, wyrąbiste solo), który z powodzeniem mógłby znaleźć się na „Nothing’$ $acred”. Podobnie rzecz ma się z równie mocnym i ciężkim „My Euphoria” (te zacinające gitary!). Dalej nie jest już tak dobrze. Mam mały kłopot z właściwym, jednoznacznym zopiniowaniem tego krążka. Przy pierwszym przesłuchaniu wydawał mi się on znakomity, mocarny, jednak z każdym następnym jakby trochę (sporo w sumie) pary z niego uciekało. Trochę bujania przynosi niezły „Delirium Void” (ten wspomniany wyżej groove, który wylewa się także z numerów „Liar” i „No Man”), utrzymany w średnim tempie z ciekawym zwolnieniem i świetną partia basu. Mocna, wbijająca w ziemię perka wysuwa się na pierwszy plan średnio udanego „Erased”.

Na płytę trafiły dwie póballady. Znacznie korzystniej prezentuje się pierwsza w kolejności, mianowicie „Ghost In The Mirror” z powerowym rozwinięciem w drugiej swej części. Słuchając tego kawałka mam nieodparte wrażenie, jakbym obcował z jakimś starym numerem Metal Church z czasów „The Dark” (to nie zarzut!). Akustyczną gitarą zaczyna się po części balladowy, wolny, w sumie dość ciężki, niezły „Desolate Oasis”. Bardzo miły akcent stanowi zwieńczenie albumu w postaci instrumentalnego „Outro”. Nie do końca rozumiem zabieg dwuminutowej ciszy w środku kompozycji, ale poza tym, mamy do czynienia naprawdę z pysznym graniem i sporym kunsztem, zwłaszcza, gitarzystów.

Największym atutem omawianej płyty są bez wątpienia partie gitarowe duetu Aaron Jellum - Phil Kettner, zarówno solówki rozpalające głośniki, czy też niezłe, bardzo energetyczne riffy, jak i partie basu Willyego Lange (niemal overkillowe). Radę daje także wokalista Michael Coons. Nie podoba mi się nowe logo grupy (po cóż ono?), korzystnie i ciekawie prezentuje się zaś sam motyw na okładce. Wypada mi jeszcze dopowiedzieć, że limitowany digipack zawiera dwa bonusowe nagrania, a są nimi koncertowe wersje „Leatherface” i „Prelude”. Ot, smakowity kąsek dla najgorliwszych fanów.

Po latach nie wracam za często do tego krążka, choć ogólnie to dobra płyta, jednak startu do trzech poprzednich nie ma... a sam (studyjny) powrót Lääz Rockit okazał się trochę za mało przekonujący. Czy to miało wpływ na zaniechanie przez formację dalszej działalności twórczej? Nie mnie oceniać, faktem jednak pozostaje, że kolejnych nowych numerów Amerykanie, jak dotąd, już nie zrealizowali.

7/10
Tomasz Woźniak


LÄÄZ ROCKIT @ FACEBOOK
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 

METAL MUNDUS NA FACEBOOKU























** SKÓRA ŚWIATA **
- Skóra świata


** MORTUUS CAELUM **
- Ad Libertatem Per Mortem


** ANTHRAX **
- Among The Living


** KRV
- Ograma

** ALESTORM
- No Grave But the Sea

** MRTVI
- Negative Atonal Dissonance

** KRYPTONITE
- Kryptonite

** SWABIA METAL vol. I
- Barbarossa's Return

** OSCULUM INFAME
- Axis of Blood

** ANTHRAX
- I'm The Man

** SKALLBANK
- Skallbank

** EDGUY
- Monuments

** IN THIS MOMENT
- Ritual

** ANTHRAX
- Spreading The Disease

** PYRAMAZE
- Contingent

** SARPENTRA
- Supernova

** OVERKILL
- The Grinding Wheel [2]


więcej recenzji
********* GRIN *********


** WATCH OUT STAMPEDE **


***** CLOSTERKELLER *****


*** AMORPHIS
*** KOIOS
*** WHORION

więcej wywiadów
*** HEADBANGERS OPEN AIR
- Brande/ Niemcy


*** HAMMERFALL
+ Gloryhammer
+ Lancer
- Progresja/ Warszawa


*** QTNOIZZ FEST
+ Iron Maiden Tribute Band
+ Hunter
+ Nocny Kochanek
+Acid Drinkers
+Siq
- Kutnowianka/ Kutno


*** NIGHT DEMON
- U Bazyla/ Poznań


*** CLOSTERKELLER
+ Dark Juliette
- Lizard King/ Toruń


*** KREATOR
+ Sepultura
+ Soilwork
+ Aborted
- Progresja/ Warszawa


*** CLOSTERKELLER
+ Alhena
- Estrada/ Bydgoszcz


*** EPICA
+ POWERWOLF
+ Beyond The Black
- Progresja/ Warszawa


*** AMON AMARTH
+ Grand Magus
+ Dawn Of Disease
- Progresja/ Warszawa


*** TRIPTYKON
+ Secrets Of The Moon
+ Steel Drunk
+ Blaze Of Perdition
+ Mord'A'Stigmata
- Progresja/ Warszawa


więcej relacji
*** Głos z ciemności


*** Jaskinia Hałasu


*** AC/DC
- Wczesne lata z Bonem Scottem



więcej recenzji
ARTYKUŁY
*** Czerniejąca Magma
- słów kilka o niezrealizowanym albumie Closterkellera


Top Top  24,535,842 unikalne wizyty  Top Top